Общи условия

Общи условия за ползване

Моля, ПРОЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО и ИЗЦЯЛО настоящото Споразумение за приемане на общите условия, преди да използвате този сайт. 

 

С всяко Ваше действие, съставляващо пряко или косвено използване съдържанието на настоящия сайт или на предлагани с него стоки или услуги, Вие потвърждавате волята си за приемане и обвързване с клаузите на настоящото споразумение и изложените в него Общи условия, при което възникналите между Вас и “Елен България” ЕООД отношения са предмет на уреждане от настоящото споразумение във вида му към момента на използването на сайта.

В случай, че не сте съгласни с изложените тук Общи условия или не желаете да се обвързвате с тях, то следва да не продължавате използването на този Сайт.

“Елен България” ЕООД е търговското дружество, вписано в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел при Агенцията по вписванията на Република България с ЕИК: 208438853, със седалище и адрес на управление: БЪЛГАРИЯ, гр. София, р-н Витоша, ул. Българска легия, 28.

Дружеството упражнява дейността си съобразно законодателството на Република България, в т.ч. Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, Закона за защита на потребителите и Закона за защита на личните данни, както и РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/679 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните).

Настоящата електронна страница, в т.ч. и приложенията й, поддържана от “Елен България” ЕООД, има чисто информационен характер. Полаганите усилия от наша страна, за осигуряване на достоверност и точност на представената информацията, гарантират актуалността и верността на същата, доколкото изхожда от нас или е предоставена по съответния законов ред от трети източник.

С оглед прецизиране на предоставената информация и за избягване на евентуални недоразумения, интересуващите се от съдържанието на страницата лица следва да се обръщат за съдействие към служителите ни, или на имейл адреса на дружеството: marketing@novus.bg.

Настоящата страница не цели извършването на реклама на лекарствени продукти, отпускани по лекарско предписание, както и не съдържа такава.

Чрез настоящата страница дружеството не осъществява предлагане и продажба на лекарствени продукти, отпускани по лекарско предписание.

Никоя част от страницата и приложенията й не съставлява и не следва да се възприема като предложение от страна на дружеството за сключване на договор за продажба на лекарствени продукти, отпускани по лекарско предписание. В случай на неправилно възприемане на определени текстове в обратен смисъл, дружеството не се счита обвързано с такива трети лица и не приема евентуални поръчки за подобни продажби.

“Елен България” ЕООД не продава чрез електронната си страница лекарства по лекарско предписание. Въпреки това, ако забележите на страницата ни лекарства по лекарско предписание с възможност за закупуване, МОЛЯ сигнализирайте за тази нередност на marketing@novus.bg.

Отговорност

Препоръчваме да се КОНСУЛТИРАТЕ С КВАЛИФИЦИРАНО МЕДИЦИНСКО ЛИЦЕ преди използване на продуктите, предлагани чрез сайта или преди да решите да съобразите поведението си с публикуваните в сайта статии, информационни карета, коментари в чатовете в реално време или друга информация, предоставена Ви от сайта, независимо по какъв ред. Информацията за продуктите е представена единствено като листовка за начина на използване на медикамента, предоставен от производителя. Пълнотата и достоверността на информацията не е гарантирана от страна на “Елен България” ЕООД. Съдържанието в сайта не препоръчва прилагането на самолечение на здравни проблеми. ПРИ ВЪЗНИКНАЛ ЗДРАВОСЛОВЕН ПРОБЛЕМ/ВЪПРОС, МОЛЯ КОНСУЛТИРАЙТЕ СЕ НЕЗАБАВНО С ВАШИЯ ЛИЧЕН ЛЕКАР/ЛЕКАР СПЕЦИАЛИСТ ИЛИ ФАРМАЦЕВТ. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.

“Елен България” ЕООД не дава гаранция за точността, надеждността, пълнотата или полезността на предоставената в сайта информация. “Елен България” ЕООД не изключва възможността за допуснати грешки, закъснения, пропуски, неактивност на сайта и загуба на цялото количество или частични данни, резултат на технически грешки или човешки фактор, поради което и не носи отговорност в тази връзка.

“Елен България” ЕООД не осигурява незабавно подновяване на информацията, съдържаща се в сайта, в случай, че същата е неактуална с оглед съвременното ниво на развитие на науката.

Авторски права

Изложеният материал в сайта на “Елен България” ЕООД - ellen.bg, не може да бъде копиран, възпроизвеждан, разпространяван, препращан или обработван под различна форма, без предварителното разрешение на “Елен България” ЕООД. Разрешение за изтегляне на материали от този сайт се дава само за лични, некомерсиални цели. “Елен България” ЕООД забранява публикуване на копие на сайта или на части от него. 

 

Защита на личните данни

“Елен България” ЕООД ръководи дейността си от принципната позиция, че правото на защита на физическите лица във връзка с обработването на личните им данни е основно право, гарантирано от член 8, параграф 1 от Хартата на основните права на Европейския съюз („Хартата“) и член 16, параграф 1 от Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС). Именно затова, при извършване на стопанската си дейност, в т.ч. чрез електронната страница https://www.ellen.bg, дружеството “Елен България” ЕООД стриктно съблюдава разпоредбите на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/679 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните). “Елен България” ЕООД прилага изискванията на закона за гарантиране на необходимата надеждност и високо ниво на защита на личните данни на физическите лица, при събирането и обработването им, като извършва това на законово основание, в рамките на договорните ни отношения с потребителите на предлаганите от нас стоки и услуги. За детайлна информация, относно политиката ни на ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА КЛИЕНТА, моля запознайте се с раздел ПОЛИТИКА НА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА КЛИЕНТА.

В рамките на преддоговорните и договорните отношения между дружеството ни и Вас, като наши клиенти, уредени от настоящите общи условия, “Елен България” ЕООД обработва личните Ви данни, доколкото това е необходимо за изпълнението на договорните ни отношения, по които Вие, като субект на данните сте страна, или за предприемане на стъпки по Ваше искане, като субект на данните, преди сключването на договора помежду ни. В този смисъл, освен в случаите посочени в раздел ПОЛИТИКА НА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА КЛИЕНТА, “Елен България” ЕООД използва личните данни на потребителите си с цел упражняване на правата и задълженията на дружеството, съответно на потребителите, в качеството им на клиенти, относно предлаганите от дружеството стоки и услуги, и в рамките на тези договорни отношения.

“Елен България” ЕООД не предоставя лични данни на свои потребители на трети лица, освен в случаите и по реда на закона, както и при условията и в случаите посочени в раздел ПОЛИТИКА НА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА КЛИЕНТА.

 

Предоставяне на информация за здравни грижи 

Доколкото в сайта е предоставената информация за здравни грижи, същата описва общите принципи на здравни грижи, при което не е предназначена като специфична инструкция за индивидуални пациенти и не следва да се тълкува като такава.

Предоставената информация няма характер на медицинска консултация и не цели даването на подобна. Същата не съставлява ръководство за самолечение и в никакъв случай не замества и не може да замести медицинската консултация, диагностика или лечение, давани от квалифициран лекар. Тя има чисто справочен характер и цели единствено да Ви осигури още един информационен източник, наред с много други подобни. При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, ПОТРЕБИТЕЛЯТ ВИНАГИ СЛЕДВА ДА СЕ ОБРЪЩА ЗА МЕДИЦИНСКА КОНСУЛТАЦИЯ КЪМ КВАЛИФИЦИРАН И ПРАВОСПОСОБЕН ЛЕКАР ИЛИ ФАРМАЦЕВТ. На така предоставената информация не следва да се разчита като единствено вярна, като същата следва да се проверява, като за целта следва да се обръщате към квалифициран специалист – лекар, фармацевт и др.

Именно поради това, ползвайки настоящия сайт, Вие сте наясно и се съгласявате с това, че ние не носим отговорност при евентуално възникнал риск или евентуално настъпили вреди, резултат от това, че сте ползвали съдържанието на сайта, без да съобразите настоящите условия.

За сайта www.ellen.bg

“Елен България” ЕООД си запазва правото да коригира евентуални грешки, пропуски или неточности в представената информация. Тъй като основната информационна база се черпи от източници, създадени от трети лица, ние не поемаме никаква отговорност за точността, надеждността, коректността или пълнотата на предоставената информация, относно съдържание, услуга или стока, включително относно вещества или субстанции. Така също ние не гарантираме и не се задължаваме да осигурим работа на сайта без прекъсване или без възникване на грешки в т.ч. относно ползването на онлайн услугите.

Използването на предоставените в сайта връзки към други интернет сайтове, включително връзки към информация, услуги, продукти, материали, както и всякакви други ресурси, съдържащи се в тях, е единствено на Ваш собствен риск.

Независимо от всичко, ние полагаме усилия за осигуряване на това, предоставената на сайта ни информация да бъде актуална и точна, за да Ви бъдем максимално полезни за пълноценното Ви информиране по разглежданите от нас теми.

Относно публикации с необосновано съдържание, имащи обиден и клеветнически характер.

Електронната страница не може да се използва за публикации  с обидно или клеветническо съдържание. Потребителите нямат право да публикуват, в която и да било част от страницата, информация с невярно и необосновано съдържание, както и такова с обиден и клеветнически характер. Коментари с такова съдържание ще бъдат премахвани от интернет страницата ни.

Търговска марка и авторски права

Съдържанието на сайта е предмет на защита от действащото право в т.ч. правата върху търговски марки, авторски права, права на интелектуална собственост и др. Потребителите на сайта и третите лица нямат право да ползват съдържанието на сайта или какъвто и да било елемент от него за търговски цели, като в противен случай носят цялата отговорност, съгласно приложимото право.

Регистрация

Електронният магазин на “Елен България” ЕООД дава възможност на потребителите да разгледат, получат пълна информация и закупят стоките и /или услугите, предлагани в него.

Всеки Потребител е длъжен да попълни регистрационната форма, в която да посочи верни данни, необходими за издаването на фактура и протоколи за доставка, както и валиден адрес, телефонен номер и e-mail адрес.

 

Съгласие с отметка при извършване на покупка

С отбелязване с отметка в полето "Съгласен съм с Общите условия" Потребителят извършва своето електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, с което декларира, че е запознат с настоящите Общи условия и ги приема изцяло.

Поверителност на личните данни

Личните данни, получени от “Елен България” ЕООД в хода на регистрацията, са използвани единствено и само с цел обслужване на Потребителите, включващо приемане и изпълнение на поръчки и връзка с Потребителите в случай на възникнали проблеми, свързани с поръчката. Данните няма да бъдат предоставяни под никаква форма на трети лица или използвани за цели, различни от гореописаните.

Потребителската регистрация може да бъде закрита по всяко време по молба на Потребителя, изпратена в писмен вид на marketing@novus.bg.

“Елен България” ЕООД ООД събира следната информация за потребителите:

 Лична информация за потребителите:

§         Име

§         Точен адрес за доставка

§         Телефон за контакт

§         Електронна поща

 Данни за търговците и юридическите лица - нетърговци

§         Фирма, седалище, ЕИК, БУЛСТАТ, идентификационен номер по ЗДДС

§        Точен адрес за доставка

§        Телефон за контакт

§        Електронна поща

Предоставената информация от физическите лица се класифицира като лична и се пази като такава от администратора на лични данни “Елен България” ЕООД. При отказ от Потребителя да предостави личните си данни, той няма да може да се възползва от стоките и/ или услугите, предлагани от “Елен България” ЕООД.

Сигурност на личните данни

Потребителят носи пълна отговорност относно опазването на потребителските имена и пароли, както и за действия на трети лица със същите. При съмнение за неправомерен и неоторизиран достъп, откраднати или изгубени име и/или парола, Потребителят следва да уведоми “Елен България” ЕООД незабавно, с цел прекъсване на достъпа до личната информация.

“Елен България” ЕООД осигурява високо ниво на защита на информацията при ползване на услугите на сайта, чрез криптиране.

Потребителят се задължава да поддържа актуална личната си информация и да нанесе своевременно промени относно смяна на адрес, телефонен номер, електронна поща “Елен България” ЕООД не носи отговорност за недоставени поръчки, поради неактуална информация и повторното им изпращане се поема от Потребителя.                                                                                                                                          

ПОРЪЧКИ, УСЛОВИЯТА ЗА ПЛАЩАНЕ, ДОСТАВКА, ИЗПЪЛНЕНИЕ

Електронният магазин на “Елен България” ЕООД приема поръчки 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Всеки избран продукт се слага в кошницата. Преди да потвърди поръчката си, Потребителят може да прегледа кошницата, да коригира количеството и информацията си и след това да я потвърди.

При избора на начин на плащане и потвърждаването на поръчката, Потребителят се задължава да заплати крайната й цена. След заявката, системата на електронния магазин изпраща имейл, потвърждаващ получаването на поръчката.

Като алтернативна форма на поръчка се приемат заявки, дадени на електронна поща marketing@novus.bg.

Изпълнението на поръчката може да бъде забавено поради: Грешен или непълен адрес за доставка, или телефон за контакт с Потребителя.

Цени и начин на плащане

Крайната цена на поръчката представлява общата сума от цените на всички поръчани продукти, с включена цена на доставка, посочена самостоятелно.

Всички цени са в левове/евро с включен ДДС и не подлежат на промяна от момента на поръчване до момента на плащане.

Цените на стоките са франко склада на “Елен България” ЕООД в България. Купувачът заплаща разходите за транспорт при условията, посочени по-долу.

Всички евентуални разходи, свързани с вноса на стоките в трета страна, посочена от купувача като място на доставката, в т.ч. касаещи заплащането на мита, данъци, такси и други, които биха възникнали при доставка на стоките извън територията на Република България, в т.ч. свързани с митническото оформяне на вноса на стоките в трета страна, са за сметка на Купувача. Продавачът “Елен България” ЕООД не носи отговорност и не е ангажиран по никакъв начин с извършването на действия в тази връзка или със заплащането на каквито и да било суми.

Начините на плащане, които се приемат, са следните:

§        Пощенски Паричен Превод – При избиране на този метод за плащане от Потребителя, се създава поръчка с номер и крайна цена. Заплащането на поръчката се извършва на куриера, при доставката.

§        ПО БАНКОВ ПЪТ – При избор на начин на плащане „по банков път” при заявяване на поръчката от Потребителя, се създава поръчка с номер, както и му се издава проформа фактура, на базата на която той може да заплати. Потребителят извършва банков превод по сметка на “Елен България” ЕООД, като посочва номера на проформата като основание за превода.

Плащанията се извършват по следната сметка при:

Елен България ЕООД
BG20BPBI79421027702601
BPBIBGSF

Пощенска банка, с юридическо име "Юробанк България" АД

Валидността на поръчката е 10 дни.

§        С кредитна / дебитна карта БОРИКА, VISA, MasterCard - При плащане с карта Потребителят се прехвърля към системата за онлайн картови разплащания на Shopify Payments, където въвежда данните за своята карта и извършва дължимото плащане.

“Елен България” ЕООД не изисква и не получава никакви допълнителни такси, без значение от начина на плащане. Всички начислени такси, извън обявената от “Елен България” ЕООД стойност на поръчката и доставката са обект на договорни отношения между Потребителя и обслужващата го банка/посредник.

Начин, срок и цена на доставка

Начините на доставка, предлагани от “Елен България” ЕООД са следните:

Доставка с куриерска фирма Еконт.
Цени и условия за доставка с куриерска фирма Еконт:

Доставката на Вашата поръчка се извършва с куриерска фирма Еконт на указания от Вас адрес, всеки делничен ден от 9.00 до 18.00 часа, както и събота до 13.00 часа.
Доставки не се извършват в неделя, официални празници/почивни дни или извън указаните часове.

Цената на доставката е:

При стойност на поръчката цена на доставката за ЕКОНТ куриер:

Тарифа до офис: 

1кг: 4,68лв+0,83лв НП+1лв застраховка - 6,51лв

2кг: 5,09лв+0,83лв НП+1лв застраховка - 6,92лв

3кг: 5,49лв+0,83лв НП+1лв застраховка - 7,32лв

Тарифа до адрес:

1кг: 5,88лв+0,83лв НП+1лв застраховка - 7,71лв

2кг: 7,09лв+0,83лв НП+1лв застраховка - 8,92лв

3кг: 8,80лв+0,83лв НП+1лв застраховка - 10,63лв


При поръчки над 100 лв. - БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА
Посочените куриерски цени са за доставка до 3 кг.

 
Обявените цени за доставка са валидни само за доставки посочените куриерски фирми на територията на България. Разходите по застраховката на поръчаните артикули са за сметка на “Елен България” ЕООД.

 

Срок на доставка
Срокът на доставка до избраната от Потребителя крайна дестинация е до 3 работни дни, от деня, в който е направена поръчката. В случай на забавяне на доставката, независимо от причините, “Елен България” ЕООД се задължава да уведоми Потребителя за това и да посочи нова дата на доставка.

 

Срок на доставка
Наш основен приоритет са бързите и качествени доставки до всяка точка на България. След приемането на поръчката по телефона, нашите оператори ще ви уведомят за приблизителното време на доставка, което е съобразено с допълнителното време за самата куриерска услуга. Срокът на доставка до избраната от Потребителя крайна дестинация е до 3 работни дни, от деня, в който е направена поръчката.

 

ПРАВО НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ по ЗЗП за отказ от договора

Условия за упражняване:

§        Потребителят може да откаже поръчката си преди тя да бъде подготвена за доставка чрез куриер или доставена на адреса, посочен от Потребителя - чрез нарочно писмено изявление на marketing@novus.bg

§        Потребителят има право да провери съдържанието поръчката си, преди да я приеме от куриерската фирма.

§        Потребителят има право да се откаже от договора, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя – при договор за продажба, или:

  а) когато потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, в 14-дневен срок, считано от приемане на последната стока;

 б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, в 14-дневен срок, считано от приемане на последната партида или част;

§        Когато потребителят упражни правото си на отказ от договора, потребителят трябва да ни изпрати или предаде стоките обратно, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят ни е съобщил за решението си да се откаже от договора. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят изпрати или ни предаде стоките обратно, преди изтичането на 14-дневния срок.

В този случай, Потребителят заплаща само преките разходи за връщането на стоките, както и допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца. Всички разходи, които Потребителят е направил за получаването и връщането на закупената стока, комисионни на банки и други разходи извън сумата по стойността на продуктите от поръчката остават за негова сметка.  

 За да упражни правото си на отказ, потребителят попълва и изпраща по електронен път, чрез интернет страницата ни, стандартния формуляр за отказ, или друго недвусмислено изявление, което може да изпрати на marketing@novus.bg.

--> Стандартен формуляр за право на отказ

Счита се, че Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора, ако ни е изпратил съобщение за упражняване на правото си на отказ преди изтичането на посочения по – горе срок.

В случай, че Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора, Потребителят трябва да върне стоката в запазена оригинална опаковка (за опаковка не се считат пликовете и другите опаковъчни материали, използвани за превоза на стоката, различни от фабричната опаковка на стоката; разпечатване на целофана се счита за нарушена цялост на опаковката), с ненарушена цялост и неизползвана, така че да не се намалява стойността й, причинено от изпробването й, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто й функциониране.

Задължение на потребителя е да съхранява стоката с дължимата грижа и съобразно инструкциите за съхранение на производителя до датата на връщането й на “Елен България” ЕООД.

При неизпълнение на тези условия, “Елен България” ЕООД  запазва правото си да откаже да приеме върнатата стока и съответно да не възстанови пълната сума, платена от Потребителя.

В случай, че Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора, “Елен България” ЕООД възстановява сумата по стойността на продукта/ите в 14-дневен срок, като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната транзакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие, че това не е свързано с разходи за потребителя.

При необходимост от връщане на платени с банкова карта суми по договорирани и извършени от нас услуги, възстановяването на сумата ще бъде направено от нас чрез кредитна транзакция по картата, с която е извършено плащането.                                      

 Потребителят няма право на отказ от договора в случаите на:

§         за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат   да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;

§         за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се   смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;

 

Напомняме Ви, че за продаваните от нас стоки е налице законова гаранция за съответствие на стоката с договора за продажба;

Обръщаме Ви внимание, че когато е приложимо, при съответната стока е посочено наличието на възможност за оказване на помощ на потребителя след продажбата, наличието на извънгаранционно обслужване и на търговска гаранция, както и условията по тях;

Рекламация

При изпълнение на поръчки на лица, явяващи се потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите и Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, “Елен България” ЕООД изпраща закупената от потребителя стока, която следва да отговаря на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, а именно да съответства на описанието, вида, количеството и качеството и да притежава функционалност, съвместимост, оперативна съвместимост и други характеристики, предвидени в договора, както и на обективните изисквания за съответствие и на изискванията относно липсата на съответствие, дължащо се на неправилно монтиране или инсталиране на стоките, доколкото са приложими.

Потребителят може да откаже да получи стоката без да я заплаща при доставката й от куриера като не я приеме от него:

§       ако продуктите са с нарушена вторична опаковка (кутия) и/или

§       първична опаковка (флакон, тубичка или друга) и/или

§       наличие на продукта извън първичната опаковка (изтичане на пяна, крем, течност и т.н.)

§       при липсващи продукти или продукт в поръчката

Горното следва да бъде доказано със снимка, изпратена до marketing@novus.bg и кратко описание на казуса.

“Елен България” ЕООД има задължение да реагира до 2 работни дни, като изпрати отговор на рекламацията от клиента по електронна поща, с описание относно решението на проблема.

В случай, че потребителската стока не отговаря на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на стоките, потребителят има право: да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие; да получи пропорционално намаляване на цената; или да развали договора. Потребителят може да упражни посочените по-горе права до две години считано от доставката на стоката. Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, то ние ще отстраним несъответствието изцяло за наша сметка в рамките на разумен срок (до един месец), считано от деня, в който получим Вашата рекламация.

Всички рекламации се правят от Вас или от упълномощено от Вас лице, като се изпращат на електронната поща на “Елен България” ЕООД, посочена на този сайт – marketing@novus.bg, или на адреса на фулфимънт центъра: Еу Шипмънт намиращ се на следните адреси: бул. Трети март 44, Русе, България

Рекламацията се счита за получена в деня на постъпването й в електронната поща на “Елен България” ЕООД

На рекламация не подлежи стока, за която потребителят е бил предварително и изрично уведомен, че определена характеристика на стоката се отклонява от обективните изисквания за съответствие и последният, с изрично и отделно изявление е приел това отклонение при сключване на договора за продажба.

При предявяване на рекламацията задължително следва да посочите:

§        предмета на рекламацията

§        предпочитания от Вас начин за удовлетворяване на рекламацията

§        съответно размера на претендираната сума

§        адрес за контакт

 

 При подаване на рекламация задължително се прилагат и документи, на които се основава претенцията: касова бележка/ фактура; документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното; други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

При несъответствие на доставената стока с договора за продажба, потребителят има право да предяви рекламация като претендира привеждане на стоката в съответствие с договора, чрез ремонт или замяна на стоката, за наша сметка. “Елен България” ЕООД може да откаже да приведе стоката в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни, или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай. Потребителят има право да поиска пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба, когато ние не извършим ремонт или замяна на стоката или откажем да я приведем в съответствие с договора; когато въпреки предприетите от нас действия за привеждане на стоката в съответствие с договора се появи несъответствие; когато несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба, или когато няма да можем да приведем стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за потребителя.

§         Ако потребителят е избрал намаляване на цената, то тя се намаля пропорционално на разликата между стойността на получената от потребителя стока и стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие.

§         Ако потребителят е избрал да упражни правото си да развали договора за продажба, потребителят е длъжен да върне стоката на “Елен България” ЕООД  без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която ни е уведомил за решението си за разваляне на договора. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят е върнал или изпратил стоките обратно на продавача преди изтичането на 14-дневния срок. След получаване на стоката или при представяне на доказателство от потребителя за изпращането й на “Елен България” ЕООД, то заплатената цена за стоките се възстановява на потребителя. Възстановяването на сумата се извършва посредством същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната транзакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство.

Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително.

Рекламация на стоката не се приема, в случай, че стоката е с изтекъл срок на годност, възникнал след получаването на стоката.

Разноските по привеждането на стоката в съответствие с договора за продажба и разходите за експедиране на стоката, включително разходите по новата доставка на стоката, са за сметка на “Елен България” ЕООД.

По отношение на клиенти, които нямат качеството на потребители по ЗЗП и ЗПЦСЦУПС, е приложим общият ред за рекламации по гражданското и търговско законодателство.

Разглеждане на жалби

На посочените адреси за комуникация, можете да подавате жалби против работата ни, да правите изявления, във връзка с направените от Вас поръчки, да подавате оплаквания относно работата на конкретни наши служители, както и правите препоръки, с цел подобряване на обслужването.

Същите ще бъдат разглеждани своевременно, в зависимост от конкретния им предмет.

Орган за алтернативно решаване на спорове по смисъла на чл. 181н, ал. 4 ЗЗП са помирителните комисии към Комисия за защита на потребителите.

При възникване на спор, свързан с онлайн продажба можете да ползвате и сайта ОРС.

 Надзорни органи

§         Koмиcия зa зaщитa нa личнитe дaнни 

Aдpec: гp. Coфия, yл. "Ивaн Eвcтaтиeв Гeшoв" № 15, 

Телефон: 02 / 940 20 46 

Факс: 02 / 940 36 40

Уeб caйт: www.cpdp.bg

§        Koмиcия зa зaщитa нa пoтpeбитeлитe 

Aдpec: гp. Coфия, пл. "Cлaвeйкoв" №4A, eт.3, 4 и 6, 

Телефон: 02 / 980 25 24

Факс: 02 / 988 42 18

Уeб caйт: www.kzp.bg

§      Koмиcия зa зaщитa нa кoнкypeнциятa 

Aдpec: гp. Coфия, бyл. "Bитoшa" №18

Телефон: 02 / 935 61 13

Факс: 02 / 980 73 15

Уeб caйт: www.cpc.bg

 

Дата на последна корекция 01.10.2025 г.